безпечний інтернет

Виховна година «Безпечний Інтернет та соціальні мережі»

 

(підготувала соціальний педагог Дуденко Н.І.)

 

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

 

Обладнання: інтерактивна дошка, наочність, доступ до мережі Інтернет.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Вступне слово

 

  Доброго дня! Сьогодні поговоримо про Інтернет, про безпеку дітей в Інтернет. Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи: мобільні телефони відключити, говорити все, що думаєте і слухати інших, бути активним учасником.  

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет та соціальні мережі, про їх переваги та існуючи небезпеки.

 

- Чи можете ви сказати, що таке Інтернет? Відповіді дітей.

 

- А що таке соціальні мережі? Відповіді дітей, допомога педагога. (ВК, ОДНОКЛАСНИКИ, ФЕЙСБУК, ТВІТЕР, ІНСТАГРАМ)

 

- Користь Інтернету? (учні називають позитивні можливості Інтернету).

 

-  … «Зникни з Інтернету на 24 години».

 

ІV. Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

 

Майже кожен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. Шоста частина світу користується мережею, а через 2 роки, за прогнозами аналітиків, це робитиме кожен третій житель планети. У давні часи, щоб отримати якусь інформацію, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і відповідь отримується через кілька секунд.

 

У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому. Сьогодні Інтернетом користується 710029070 людей.

 

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки ММS і SМS, шукають інформацію на Інтернет-сторінках, спілкуються «онлайн» в соціальних мережах, створюють свої блоги, спілкуються в чатах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми на форумах, використовують веб-камеру, skype та грають в онлайнові ігри.

 

Дослідження показало: що дорослішою стає дитина, то більш безтурботно вона починає поводити себе в Інтернеті. Так, на реальну зустріч з людиною, з якою знайомі лише віртуально, вже ходили майже 12% опитаних дітей віком 10-11 років та більше ніж 60% підлітків 15-17 років.

 

Написати на дошці + ВІДЕО 1

 

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

 

Комп’ютерний вірус – це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації.

 

Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого дитина може уникнути, знаходячись вдома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків. Варіанти кібер-хуліганства досить різноманітні. Наприклад, можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо) або входження у довіру до дитини з метою використання її у різних цілях (шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах), або наполегливе чіпляння в мережі із різними пропозиціями на теми сексу, насильства, або шахраї, які заважають учасникам он-лайн-ігор спокійно грати (вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри).

 

Крім того, може відбуватися виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу.

 

Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Так шукають вразливих жертв. Краще довіритися «перевіреним» людям, щовечора аналізувати власні вчинки протягом дня тощо … .

 

Недостовірна інформація. Часто користувачі не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її, тому що у них відсутнє або недостатньо розвинуте критичне мислення.

 

Запитання для обговорення:

 

1. Навіщо створюються соціальні мережі?

 

2. Скільки часу в день вони забирають?

 

3. Назвіть альтернативи сидінню у мережі?

 

ВІДЕО 2

 

Інформація з спільноти «Типова Якимівка» («Вконтакті»)

 

1. ЧТО ДЕЛАТЬ, ЕСЛИ ВЫ УВИДЕЛИ БЕСПОЧВЕННЫЕ ОСКОРБЛЕНИЯ ДРУГИХ ЛЮДЕЙ В ИНТЕРНЕТЕ, ПРИЗЫВЫ ОТДЕЛЬНЫХ ЛИЦ К СОВЕРШЕНИЮ СУИЦИДОВ, ТЕРРОРИЗМУ, РАСПРОСТРАНЕНИЮ НАРКОТИКОВ, ПОРНОГРАФИИ.
Нажимаете вверху на иконку со своим фото, в контекстном меню выбираете раздел "Помощь" и пишите жалобу администраторам сайта ВКонтакте с объяснением того, почему на Ваш взгляд тот или иной комментарий должен бать
удален.
Срок рассмотрения жалобы - от нескольких часов до 2 суток.

 

2. Уважаемые подписчики! 
Небольшая просьба на будущее - проблемы могут быть не только на уровне Украины, но и в Акимовке. И если Вы уже увидели оскорбления в адрес простого жителя или школьника, не хихикайте в сторонке, а обратите на это внимание и добейтесь удаления оскорблений. Сегодня под раздачу попал он - а завтра попадете Вы.

 

3. Обережно: у соцмережах влаштували полювання на українських дітей та підлітків. 
Поліція попередила про поширення у соціальних мережах груп, які спонукають дітей до самогубства.У кіберполіції України розповіли, що фанати таких спільнот називають себе "китами". Подібні суїцидальні спільноти називаються "Море китів" і "Тихий дім". Відтак у всіх прихильників "моря китів" і "тихих будинків" на особистих сторінках зображені відео або малюнки з китами, – зазначили у поліції. За словами поліції, для того, аби вступити в такі групи, потрібно подати заявку для вступу до неї та написати певний текст у себе на сторінці. Далі проводять невеличке психологічне вивчення особи та її готовності до самогубства через спілкування в приватному чаті.— Наступне повідомлення буде із завданням (опис завдання, та час який надається на його виконання). Виконання кожного завдання потрібно фіксувати на фото або відео. На кожне завдання надається обмежений час. Якщо учасник не встигає його виконати, то його виключають з групи, – розповіли у поліції.
Також правоохоронці з'ясували, що усього дітям дають 50 завдань-"квестів", при цьому у фейкових спільнотах таких завдань може бути менше. Далі адміністратор групи схиляє дитину до виконання завдань, причому практично всі завдання передбачають нанесення дитині власноруч каліцтв або заподіяння болю. Коли адміністратор групи впевнений в тому, що дитина готова до самогубства, створюють аудіо з музикою, в якому дитина виступає в головній ролі. У ролику оговорюють усі її проблеми, які вона озвучила. Єдиний вихід із усіх проблем, який озвучується в цьому "творі", – вчинити самогубство. Перед цим дитина слухає аудіозапис і робить останній крок. Фінальне завдання – покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online. Відеозаписи в подальшому продаються в мережі Інтернет, – додали у поліції.  При виявленні небезпечних груп - телефон гарячої лінії (044) 374-37-21.

 

Історія мавпочки Мікі (Володимирівка).

 

V. Узагальнення, систематизація і застосування знань (з Мікі).

 

Існують певні правила користування соціальними мережами:

 

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ (домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону).

 

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.

 

3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

 

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

 

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

 

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

 

7. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ тощо.

 

8. ЯКЩО ТИ ПОМІТИВ, ЩО ХТОСЬ ІЗ ЗНАЙОМИХ ПОТРАПИВ «НА ГАЧОК…», ОБОВЯЗКОВО ДОПОМОЖИ!